اخلاص

پیام های کوتاه

پروفسور «ماسارو ایموتو» (Masaru Emoto) محقق و دانشمند ژاپنی یک آزمایش در مورد ملکولهای آب و تأثیر محیط بر آن انجام دادند و نتایج آن را منتشر کردند ( برای دیدن فایل پاورپوینت کلیک کنید! ) و جهانی را شگفت زده ساختند این در حالی است که در قرآن بارها به تأثیرات نیروهای خوب و بد بر روی رفتار و کردار انسان اشاره شده است. نمونه هایی از آیات قرآن؛

«وَ ما اصابَکُم مِن مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَت ایدیکُم» « شورى، آیه 30» هر سختى و مصیبتى که به شما میرسد به خاطر دست‏آورد کار خودتان است.

«وَ انْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ بِما قَدَّمَتْ ایْدیهِمْ اذا هُمْ یَقْنَطُونَ» «روم، آیه 36» اگر به خاطر اعمال و رفتار خلاف مردم به آنان ناگوارى رسد، از لطف ما مأیوس میشوند.

«کلّا بَل لا تُکرِمُون الیَتیمَ و لا تَحاضُّون عَلى طَعامِ المسکینِ» « فجر، آیات 17 و 18» اگر به سختى افتاده ‏اید به خاطر آن است که شما به یتیم احترام نکردید و دیگران را براى کمک رسانى و اطعام محرومان جامعه تشویق ننمودید.

 مَن عَمِل صالحاً من ذکَرٍ أوْ أنثى و هو مؤمنٌ فَلَنُحْیِیَنّهُ حیاةً طیّبةً و لا لَنَجْزِیَنَّهُمْ أجْرَ بِأحْسَنَ ما کانوا یعملون؛ هر کس از مرد یا زن که کار نیکو کند و مؤمن باشد، به زندگانى پاک و پسندیده‏اى، زنده‏ اش میداریم و به بهتر از آن‏چه کرده‏اند، پاداششان میدهیم.» (نحل/97)     

 

ما هم در کلاس ششم ج مدرسه ی سلمان فارسی در حضور دانش آموزان با نمونه ای کار عملی تأثیرگذاری آیات قرآن را بررسی کردیم.

دوهفته قبل از عید93 بود که خواستم تأثیرگذاری قرآن و در کل اعمال نیک و بد (نیروهای بد و خوب) را به دانش آموزان آموزش دهم. در جلسات قبلی با دانش آموزان اشاراتی به موضوع داشتم من جمله داستان دستمال گرانبها و همنشین خوب و بد ( اینجا بخوانید)

در آن جلسه از قبل دو سیب کاملا سالم و هم اندازه بهمراه 2عدد ظرف شیشه ی مربا خوری کاملا تمیز تهیه کردم و به کلاس آوردم و در حضور آنها دو سیب و شیشه ها وارسی شدند. (ازلحاظ سالم بودن سیبها و تمیز بودن ظروف شیشه ای)

سیبها داخل ظروف شیشه ای قرار داده شده و درب آنها بسته و داخل کمد قرار داده شد

سپس از دانش آموزان خواستم نظر خود، در مورد آنچه که حامل نیروی خوب و بد است را بنویسند وقتی نظرات جمع آوری شد با توجه به جواب آنها که بسیار نزدیک به خواسته ام بود توضیحات تکمیلی داده شد.

روی یکی ، از دو تکه کاغذ هم اندازه ی که تهیه شده بود ، سوره ی حمد و سایر کلماتی که نیروی مثبت داشتند از قبیل: نام مبارک ائمه ی اطهار + فرشتگان الهی و اعمال خوب " نماز و ... نوشته شد و به ظرف شیشه ای چسبانده شد در حالی که نوشته ها رو به سیب درون ظرف شیشه ای بود.

و روی دیگری هم نام شیطان و عاملان شهادت امامان معصوم طبق نظر دانش آموزان و اعمال شیطانی "دروغ و... نوشته شد و همانند قبلی به ظرف شیشه ای چسبانده شد.

دو هفته ای گذشت و اثرات بسیار مشهود نبود !

بعد از تعطیلات عید نوروز 93 دانش آموزان تأثیرات آیات قرآن را بر روی سیب و عوامل شیطان  را در اولین روز حضور مشاهده نمودند و این بود که پس از 34 روز قرار گرفتن دو شیشه در داخل کمد با درب بسته ،سیبی که در جوار کلمات قرآن بود سالم مانده و سیب مجاور نام شیطان و اعمال شیطانی پوسیده شده و کپک زده بود!

روز دوشنبه ی اولین هفته بعد از تعطیلی مدارس ،جهت برگزاری کلاس قرآن حاضر شدم به محض ورود به کلاس و تبریک سال نو در شلوغی اول کلاس همه در مورد سیبها و تأثیری که آنها دیده بودند سخن می گفتند؛ برای بعضی ها هنوز باورکردنش سخت بود اما معجزه ی آیات قرآن جایی برای شک تردید نگذاشت و همه با چشم خود تأثیر آیات قرآن را بر روی سیبی دیدند !

آن روز به توضیحاتی در این خصوص پرداختم وسپس همه را دعوت به خواندن قرآن کردم .

همچنین بعد از مشاهده ی دوسیب توسط دانش آموزان آنها را برای توضیح به دفتر بردم که موجب شگفتی همکارانم شد.

و در 5 شنبه ی همان هفته پس از اینکه در جلسه ی اولیاء در مورد آنها توضیح داده شد، سیب سالم توسط مربی صرف شد! سیبی که نزدیک به 37 روز درون ظرف شیشه ای در مجاورت با سوره ی حمد سالم مانده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۱
محمد برزوئی

نظرات  (۱)

با سلام به این فکر میکنم که حتما این آزمایش ساده اما مطمئنا شگفت آور را

انجام دهم در ضمن اینکه شکی در صحت آن ندارم ولی حتما برای اطرافیانم

جالب خواهد بود. ممنون از مطالب عالیتون .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی